Egy nagyvállalkozó története, mely az interneten vett új fordulatot

Avagy miért érdemes lecserélned az egyik irodádat székhelyszolgáltatásra?

Amikor András barátom a vállalkozását elindította, egy kis bérelt irodában kezdett el működni a vállalkozása a pesti belvárosban. Ahogy nőtt az ügyfélköre, a feladatainak és teendőinek a száma és az ebben neki segítő csapat mérete is, hamarosan szükségessé vált számára egy újabb iroda bérlése. Egyre nagyobb lett a cég, és úgy tűnt, ez elkerülhetetlen. A második iroda Budapest egyik népszerű üzleti központjában volt, egy modern, tágas helyen – természetesen nagyon drágán, magas rezsivel. András büszke volt a bővülésre – két iroda, nagyobb csapat, növekvő presztízs. Ki ne lenne erre büszke? De ahogy az idő telt, valami aggasztani kezdte.

Az egyik délután András leült, hogy átnézze a havi kiadásokat, és megdöbbenve látta, mennyi pénzt vitt el ekkorra a két iroda fenntartása. A bérleti díjak, a rezsi, a karbantartási költségek, a takarítás – minden hónapban jelentős összeget kellett ezekre költeni, miközben ő az alkalmazottai bérén sem szeretett volna soha spórolni – mindig rendesen meg akart fizetni minden elvégzett munkát. Ráadásul az alkalmazottai nagy része az egyik irodában dolgozott, míg a másik iroda alig volt kihasználva. „Valami nem stimmel” – gondolta joggal.

András rájött, hogy a második iroda, amelyet kezdetben azért vett bérbe, hogy helyet biztosítson a bővülő csapatának, mostanra inkább kihasználatlan lett. A csapata egyre inkább otthonról dolgozott ráadásul – hisz a technológiák fejlődését nem lehet megállítani, nem is kell, inkább alkalmazni fontos őket -, és az ügyfelek is szívesebben tartották a megbeszéléseiket online.

A technológia gyorsan és sokat változott mostanra, és a fizikai jelenlét egyre kevésbé volt szükséges. „Minek fizetek ennyit egy alig használt helyért?” – tette fel magának a kérdést végül, ami a szekhelypartner.hu oldalra vezetett, miközben valamiféle megoldást keresett.

Egy üzleti találkozón András összefutott egy régi ismerősével, Péterrel, aki mesélt neki a székhelyszolgáltatás általános előnyeiről, ekkor döntött végleg a Székhely Partner szolgáltatása mellett. Illetve a szolgáltatásai közül a legfontosabb és legkeresettebb mellett.

„Miért tartasz fenn két irodát, ha a céged nagy részét otthonról irányítod?” – kérdezte Péter. „Tudtad, hogy székhelyszolgáltatással megszabadulhatsz a felesleges bérleti díjaktól, és a hivatalos ügyek intézésére is egy professzionális címet és hozzá infrastruktúrát is kapsz, személyzettel?”

Andás annyi jót hallott erről, hogy egyeztetni akarta a szekhelypartner.hu-n olvasottal. Ekkor látta meg, hogy ha hamarabb találja meg ezt a site-ot, a kezdetektől segítségére lehetett volna nagyban ez a szolgáltatás, hisz ilyesmi is volt az oldalon: “mi kell kft alapításhoz”. Nagyon jó leírások és nagyon sok elméleti segítség is.

Ez a szolgáltató tehát nemcsak a nevében foglalt dologgal segíti a hazai céges életet! Illetve maguknak a cégeknek az életét, életben maradását. Hanem például a cégmódosítás segítésével és a cégalapításban való közreműködéssel.

De egy kicsit még maradjunk a lényegnél, a székhelyszolgáltatási opciónál, ami sok, már régóta létező cég számára lehet egy pótolhatatlan lehetőség.

András eleinte szkeptikus volt. Mégis miért lenne jó ötlet lemondani egy irodáról, amit annyi idő és energia árán épített ki? Azonban Péter elmagyarázta neki, hogy a székhelyszolgáltatás nemcsak költséghatékony, de tényleg számos előnye is van még amellett, hogy nem kell fenntartani (sem bérelni, sem megvásárolni) egy épületet. Az adminisztrációs terhek csökkennek, hiszen a szolgáltató foglalkozik a hivatalos levelek átvételével és a hatósági megkeresésekkel, ha adódik ilyen. Ráadásul ők mindig mindent a jog utolsó betűjének is a betartásával intéznek, míg nekünk magunknak lehetséges, hogy nem volna módunk mindig mindenben teljesen szakszerűen eljárni és becsúszna egy-egy hiba. Ők szakemberek ezekben a dolgokban, amik ehhez kellenek, cégvezetőként mi pedig minden bizonnyal másban vagyunk csak szakemberek. A saját szakmánkban, ami a cégünk tevékenységi köre is egyben, általában.

Ráadásul a vállalkozás jogilag hiteles székhelycímmel rendelkezik általuk, amely fontos a céges presztízs szempontjából is. Továbbá érvként hozható fel, hogy igen patinás helyeken tudják ezeket a székhelycímeket biztosítani.

András elhatározta végül, hogy kipróbálja. Megkereste a Szélhely Partnert, már nem is emlékszem, hogy pontosan melyik elérhetőségük által (mindegyik elérhető egyébként egyből a főoldalról is), és felmondta a második iroda bérleti szerződését korábbról. A váltás könnyebb volt, mint gondolta. A székhelyszolgáltatás nemcsak, hogy költséghatékonyabb megoldásnak bizonyult, de időt is spórolt vele. A szolgáltató minden hivatalos levelet átvett, értesítette őt ezekről, és a cég hivatalos ügyintézése is gördülékenyebbé vált – ahogy az az oldalon kínált szolgáltatások közt fel van sorolva mindez maradéktalanul. Bár ezek, amiket most csak kiemeltem csak a habot jelentik szerintem a tortán. De Andrásnak ezek tűntek vonzónak igazán.

Az eredmény: kevesebb stressz, több fókusz, ez az, ami miatt én is megfontolnám bárki helyében ugyanezt. A döntés után András rájött, hogy mennyi stressztől szabadult meg… Többé nem kellett két iroda fenntartásával foglalkoznia, és a csapatával is rugalmasabban tudott dolgozni. A költségek csökkentése lehetőséget adott arra, hogy több pénzt fektessen a vállalkozás fejlesztésébe is, szinte teljesen visszaforgatva mindent. A székhelyszolgáltatás rugalmasságot biztosított neki, és elérte, hogy a cége professzionális megjelenéssel bírjon, miközben ő jobban fókuszálhatott a valóban fontos feladatokra.

András története talán sok vállalkozó számára ismerős lehet. Az irodai fenntartás költséges, és a modern technológia lehetővé teszi, hogy sok teendőt távolról is elvégezzünk. A székhelyszolgáltatás nagyszerű alternatíva, ha optimalizálni szeretnéd a költségeidet és egy rugalmasabb működési modellt szeretnél kialakítani. Az idő és pénz megtakarítása mellett a hivatalos ügyek kezelése is egyszerűbbé válik, ami segít abban, hogy te a cég növekedésére fókuszálj.

Ha pedig valaki épp ott tartana még, a saját elképzelésének karrierje elején, és éppen az érdekelné, hogy mi kell kft alapításhoz és hogyan érdemes elindulni egyáltalán ezen az úton, a Székhely Partner ilyen téren is nagy segítség tud tehát lenni. Eléggé komplexen foglalkoznak itt a hazai cégek életének könnyebbé tételével tehát. Szerintem ez különösen jó opció az induló, kis cégeknek, de Andás példája és a Székhely Partner referenciái is jól mutatják, hogy nem csak nekik. Hiszen a költségracionalizálás és egyebek egy jó cég hatékony működésének alapkövei amúgy is.

Ha azon gondolkodsz, hogy egy iroda fenntartása még mindig szükséges-e, lehet, hogy érdemes megfontolnod a székhelyszolgáltatás nyújtotta előnyöket. Ahogy András is rájött: néha a kevesebb több. Én már abszolút ezen az úton is indulnék el eleve, ha most alapítanék céget, vagy ha már lenne ilyenem, de racionalizálni kéne a költségeit. Te hogy döntenél?

Ami pedig az utolsó dolog, amiről szót ejtenék a szerintem tanulságos történet ismertetése végén: az internet okos használata! Nem véletlenül említettem, hogy András is jobban járt volna, ha hamarabb találja meg ezt a szolgáltatást. Semmi nem akadályozta meg ebben, mégsem járt el kellően körültekintően. Ha valami problémánk van, ma már annak a korszakát éljük, hogy a leghamarabb az interneten jöhet a megoldás. Például ezen a helyen: szekhelypartner.hu.